Friday, November 10, 2017

November 10, 2017

Masa Dah Terlalu Singkat Dengan Mak

Hampir setiap hari mak akan datang dekat Linda dengan muka dalam kesakitan. Bila tanya kenapa, mak akan jawab
"Kaki cramp pagi ni"
"Lutut sakit sangat"
"Tak tau kenapa, tiba-tiba sakit"
Bila mak kata macam tu. Automatik je teringat mak dah 62 tahun. Ah. Linda dah tak lama dengan mak lagi.
Dah bertahun-tahun mak solat berhati-hati masa nak sujud. Mak pernah solat duduk sebab terlalu sakit. Bila mak duduk je, mak terus usap-usap lutut dia.
Alhamdulilah lepas bagi kalsium dekat mak, mak nampak kuat berjalan. Tak mengadu sakit belakang dan sakit lutut lagi.
Mak jalan pun okay. Tak dak apa yang lebih bahagiakan anak dari dapat berbakti kepada orang tua.
Semoga Allah bagi Linda rasa kasih sayang mak dan abah lama lagi. Dah terlepas 13 tahun berbanding abang sulung.
- Feel anak bongsu.

Foto Linda Kamal.
November 10, 2017

Parut tegar pun boleh HILANG




Foto Linda Kamal.

Kerja seminggu sekali masukkan vitamin dalam pill box. Ye la ai ni pelupa nak makan kadang-kadang. Sejak letak dalam pill box ni dah tak lupa dah.

Tadi ai belek-belek muka. Biasa la bila nak kelebek muka ni, berkerut-kerut cari samting. Tapi tak jumpa. Baru perasan parut tegar hitam dah HILANG. 

Bekas jerawat lama. Besa la tangan suka picittt ni. Lepas pecah, jadi HITAM pulak. Kalau tengok dari jauh nampak macam tahi lalat baru yang BESAR.